Blogi
Tarvitaanko onnistuneisiin yrityskuviin muutakin kuin hyvä kamera ja joku painamaan nappia?
Aika yleinen vitsi valokuvaukseen liittyen on se, että kun on hyvä ja kallis kamera, ei tarvitse kuin ilmaantua paikalle ja painaa nappia. Onhan siinä puoli totuutta, että pitää ilmestyä paikalle ja ottaa ne valokuvat. Toisaalta se toinen, ehkä tärkeämpi puoli on se,...
Tavoitatko nuoret Facebookissa nyt tai tulevaisuudessa?
Kun yleisesti puhutaan sosiaalisesta mediasta, useimmille tulee ensimmäisenä mieleen Facebook. Facebookista on kasvanut lähes synonyymi sosiaaliselle medialle, vaikka Twitter, Instagram ja moni muukin palvelu olisi entuudestaan tuttu. Suomessa Facebookin asema on...
Vierasbloggaajana valokuvaaja Nelli Kivinen: Kolme syytä somekuviin panostamiseen
Tämä bloggaus on julkaistu alunperin Nelli Kivisen oman yrityksen blogissa. Miksi niihin somekuviin pitää panostaa? Sosiaalisessa mediassa on hyvä olla läsnä, jos myy jotain. Jokainen yritys haluaa myydä palvelua tai tuotetta, joten suosittelen myös sosiaalisen median...
Somestrategian viisi hyötyä
Valokuvaaja Nelli Kivinen ja someasiantuntija Laura Johansson järjestävät yhdessä kahden päivän kurssin Somestrategian ja somekuvauksen kurssi 17.5-18.5.2022 – ilmoittaudu mukaan! Yleensä asiakkaat tulevat luokseni siksi, että haluavat ”mennä Facebookiin” tai oppia...
Kolme vinkkiä, jos organisaatiossasi ei ole varauduttu kriisiviestintään
Kriisiviestintä on asia, jota kukaan ei koskaan haluaisi organisaationsa joutuvan harjoittamaan. Useimmiten organisaatiot tiedostavat kriisiviestinnän ja kriisiviestintäsuunnitelman tärkeyden, mutta varautuminen on usein aika huonoissa kantimissa. Useimmiten syiksi...
Kriisin keskellä viranomaisviestinnällä on keskeinen rooli
Venäjän hyökättyä Ukrainaan erittäin monet tahot ovat aktivoituneet auttamaan. On ollut hienoa seurata ihmisten halua auttaa ja olen itsekin osallistunut paikallisella tasolla. Kun iso määrä ihmisiä viestii aiheesta, syntyy helposti väärinkäsityksiä. Monet auttajat...
Kriisiviestintä on enemmän kuin vain omiin mokiin reagointia
Helmikuun loppu on ollut viestinnän kannalta hyvin erikoista aikaa. Venäjän sotatoimet Ukrainassa ovat muuttaneet maailmaa monella tavalla ja yksi niistä on yllättänyt aika monet isot firmat: olisi pitänyt varautua kriisiviestintään, vaikka itse ei olla kriisin...
Asiantuntija – painu someen heti paikalla!
Tämä bloggaus on kirjoitettu maanantaina, eli ennen Venäjän hyökkäystä Ukrainaan. Kertaheitolla tämä aihe muuttui entistä ajankohtaisemmaksi naapurimaan kansan aivopesun vuoksi. Olen viime kuukausien aikana päässyt valmentamaan, kouluttamaan, sparraamaan ja...
Trendit somessa ja verkossa – lähivuodet
Haluan jatkaa Karrin pohdintaa sometrendeistä katsomalla hieman pidemmälle eteenpäin. Sosiaalinen media ja verkkoviestintä ylipäätään on jonkinlaisessa murroksessa, jossa niin kanavat kuin eri sukupolvet hakevat uusia tapoja toimia. Uudet maailmat Yksi suuri muutos on...
Matkailua ja matkailuviestintää suurella sydämellä
Olen kotoisin Stormälön saarelta, Paraisilta, Turun saaristosta. Samalla saarella sijaitsee Airiston matkailukeskus, joka on yksi Turun saariston perinteikkäimmistä kohteista. Airiston matkailukeskusta alettiin rakentaa jo 1930-luvulla ja se avattiin 1942. Minun...
Kohderyhmäkeskeisyys viestinnässä
CMADFI, eli yhteisömanagerien oma päivä järjestettiin tammikuun lopulla etänä. Olimme Karrin kanssa jälleen kerran talkooporukassa – hoidimme somekanavista Facebookin ja Twitterin, lisäksi meillä kummallakin oli oma välituntiohjelma, jonka aiheen olimme itse saaneet...
Kuvien käyttö somessa, mitä pitäisi ottaa huomioon?
Kuvien ja videoiden käyttö sosiaalisessa mediassa päivitysten huomion herättäjinä, kuvituskuvina nettisivuilla ja muu kaupallinen käyttö on koko ajan yleisempää. Siinä missä kuvien käyttö on lisääntynyt, on samalla lisääntynyt kuvien vääränlainen käyttö. Mitä se...
Pistä vaikka savumerkkejä tulemaan
Puhelin
050 555 9292 / Laura
0400 944 353 / Karri
Sähköposti
Laura Johansson: [email protected]
Karri Anttila: [email protected]