Blogi

Löydy paremmin netissä!

Hyvä kanssayrittäjä. Tällä kertaa kolumni muistuttaa sinua asiasta, joka on täysin päivänselvä, mutta silti unohtuu yllättävän monelta yrittäjältä. Kyseessä on löydettävyytesi hakukoneissa (lähinnä Googlessa). Tehdäänpä harjoitus: Kuvittele olevasi potentiaalinen uusi...

lue lisää

Hyvät ja pahat selfiet: ero on nyansseissa

Kun kuulen sanan SELFIE, ajatukseni helposti vaeltelevat kireisiin pyllykuviin kuntosalilta. Ei siis omiini, valitettavasti, vaan nuorempien ja huomattavasti reippaampien ja timmimpien ”valokuvaajien” tuotoksiin. Selfieitä, eli omakuvia, pidetään somessa usein...

lue lisää

Arvonnat Facebookissa (ja Instagramissa)

Yksi yleisimmistä kysymyksistä koulutuksissani on Facebookin arpajaissäännöt, joten kerrataanpa ne nyt täällä blogissakin! Ennen kuin lähden selostamaan varsinaisia sääntöjä, on syytä muistuttaa siitä, että Facebook muuttaa näitä epätasaisin väliajoin. Tämän vuoksi...

lue lisää

Älä ole nolo räpeltäjä

Sosiaalisessa mediassa näkee kaikenlaista yrittämistä, touhamista ja häsläämistä. Tavallaan se on ihan okei, koska sosiaalinen media on vielä suhteellisen uusi viestintätapa ja se hakee vielä muotoaan. Tämän vuoksi (ansiosta) päivityksiä näkee todella...

lue lisää

Asiantuntijana somessa – rohkea rokan syö!

Jos myyt kyniä tai vaikkapa öljynvaihtoja, niin somessa näkyminen on hyvä tapa kertoa näistä ja vahvistaa niitä omia tuotteitaan ja palveluitaan. Tämän voi helposti muuttaa päämäärätietoisemmaksi tekemällä tuotteista kiinnostavia ja fokusoimalla siihen, mitä asiakas...

lue lisää

Tökkiikö tykkääjämäärät?

Instagram on minulle sellainen kepeämpi some-kanava, jonne haluan useimmiten tuoda tunnelmallisia kuvia ja fiilistä, enemmän kuin suoraa markkinointipuhetta. Instagram onkin paikka, jossa helpommin voit välttää kiukuttelijat ja valittajat. Toki sielläkin vinkujia...

lue lisää

Tehosta ajankäyttöäsi somessa!

Sosiaalisessa mediassa on helppo uppoutua jatkuvaan uutistulvaan ja kavereiden päivityksiin. Aikaa siellä voi tuhlata aivan tuhottomia määriä. Kun yritys lähtee tekemään päämäärätietoisesti sosiaalisen median sisältöjä, tarkoituksena ei todellakaan ole se, että...

lue lisää

5 hyödyllistä sovellusta somettamiseen

Nykyään kännykällä voi tehdä melkein ihmeitä! Tai no, ainakin voit ottaa upeita valokuvia ja vaikkapa editoida näppärästi videoita. Tässä omat sovellusvinkkini, joista voit poimia kiinnostavimmat omaan käyttöösi. Snapseed Snapseed on minun ehdoton...

lue lisää

Pitääkö aina olla viihdyttävä?

Taannoin Turussa luennoin ryhmälle diplomi-insinöörejä ja innostuin ehkä hiukan liikaa hauskuuttamaan heitä, sen sijaan että olisin ladannut pöytään suuren määrän faktoja. Kyllä, tiedän että tässä on riskinsä, kun kyseessä ovat teknisen puolen ihmiset, mutta homma...

lue lisää

Sitkumutku – aloita tänään!

Olen odotellut yli kuukauden päivät, että flunssani menisi ohi ja voisin vihdoin ja viimein antaa tekohengitystä vanhalle harrastukselleni (johon minulla aina on ollut viha-rakkaus-suhde). Olen nimittäin hankkinut kuntosalijäsenyyden ja käynyt oikein personal...

lue lisää

Älä yritä!

Sosiaalisessa mediassa tarvitaan toistoja, jotta mahdollisimman moni vastaanottaisi viestisi. Tämä on todettu jo monta kertaa. Viimeisimpien arvioiden mukaan keskiverto päivitys Facebookissa tavoittaa joidenkin (pessimistien?) mukaan vain viitisen prosenttia sivusi...

lue lisää

Kartta

Pistä vaikka savumerkkejä tulemaan

Puhelin

050 555 9292 / Laura
0400 944 353 / Karri

Sähköposti

Laura Johansson: [email protected]
Karri Anttila: [email protected]

Käyntiosoite

Luutnantinpolku 9
00410 Helsinki